El dia de la bèstia (Le jour de la bête)
Ballarina de temperament fort, d’expressivitat i energia desbordants, Aina Alegre es capbussa en diferents rituals de festa com les festes populars mediterrànies o els carnavals per analitzar-ne els gestos, els moviments, el ritme i la respiració de la comunitat implicada. Per reflexionar sobre rituals festius que esdevenen espais per fer “comú”, espais catàrtics d’intercanvi d’energies, d’autocelebració, però també de transgressió i de resistència.
A El dia de la bèstia, l’artista desxifra els codis de costums i tradicions que refermen una idea efímera de comunitat, dibuixa un retrat de grup amb el qual qüestiona els símbols que els pobles inventen per reunir-se i celebrar-se.
AINA ALEGRE
Ballarina, coreògrafa i performer, Aina Alegre va rebre una formació multidisciplinària de dansa, teatre i cant a Barcelona; va estudiar al Centre Nacional de la Dansa Contemporània (CNDC) a França.
Des del 2009 viu i treballa a París i desenvolupa el seu propi treball artístic. S'interessa en les pràctiques relacionades amb la creació i la intersecció de diferents disciplines. Ella pensa la coreografia com un espai per reinventar el cos, i la dansa a partir d'una escriptura coreogràfica, sovint alimentada de matèries plàstiques, sonores i cinematogràfiques.
El 2009 crea el duo Speed i l’objecte de video-dansa 12 45 84.
El 2011 crea la performance La maja desnuda dice.
Seguidament el 2012 crea el solo No se trata de un desnudo mitológico. I el 2015 crea el duo Delices. El 2017 crea la seva primera peça de grup, Le jour de la Bête.
Paral·lelament, des del 2010 també col·labora com a ballarina i intèrpret amb diferents coreògrafs, directors de teatre i de cine.